Bedri Çallı

Eğitimde Çaresiz Kaldılar

2005-07-18 20:07:01
2003 yılında UNİCEF’in teşvikleri ile 24 ülkede başlatılan Haydi Kızlar Okula isimli kampanya, ülkemizde Milli Eğitim Bakanlığı ile iş birliği halinde başlatılmıştır. Aynı yıl bu kampanyanın on ilde başlatılması startı Milli Eğitim Bakanı Sayın Hüseyin ÇELİK tarafından verildi. Bu çerçevede ilimizde oluşturulan kurul üyeliğine getirildim. Her kurul üyesi gibi ben de sivil toplum örgütleri adına görevimi eksiksiz yaptığıma inanıyorum. 18.07.2005 tarihinde Hakkari Valiliği toplantı salonunda yapılan ilçe Belediye Başkanları, İlçe Milli Eğitim Müdürleri ve il kurul üyelerinin bulunduğu toplantı, saat 14.00’te Milli Eğitim Müdürü Sayın A.Hekim TURGUT’un başkanlığında toplandı. ME. Müdürü tarafından yapılan konuşma çok uzun ve zaman israfına neden oldu. Ardından ME. Müdürlüğü teftiş kurulu başkanı Sayın Kemal SEYİTOĞLU’nun sunumu bu israfı daha da katladı. Bana göre katılımcıların konuşmalarına zaman bırakmamak için hazırlanmış bir plandı. Öğrenci velileri derneği başkanı Sayın Cumali ÖZKAN’ın getirmiş olduğu eleştirilerin, il Milli Eğitim Müdürü tarafından sert bir şekilde cevaplandırılması esnasında, yaptığım psikolojik tahlil, beni çok çarpıcı bir kanıya sahip kıldı. Bir çok alanda olduğu gibi son zamanlarda eğitim alanında Valiliğimiz ve Milli Eğitim Müdürlüğümüzün çaresizliğini bundan öncede biliyordum. Bu sert cevapla teyit edilmiş oldu. ME. Müdürümüz açılış konuşmasında bir ilk öğretim okulunu iptal ederek Lise eğitimine açmayı tasarlıyoruz. Ancak şu anda aramızda bulunan bazı arkadaşlarımız karşı çıkmaktadır, şeklinde konuştu. “Evet karşı çıkan arkadaş bendim” çünkü o okulun arsa alımından tutun, okul ödeneğine kadar benim kişisel çabalarım sonucu yapılmıştır. Beş yıl boyunca bu okulun yapımı için verdiğim mücadelenin nedeni, mahallenin ilk öğretim okuluna doyduğu ihtiyaçtı. Bu okulun ilk öğretim okulu olarak hizmete başlaması demek, beş tane okulun eksiksiz bir şekilde yükü hafiflemiş ve normal eğitimine devam edeceği anlamına gelir. Onlar yetkili ve etkili olabilirler, ancak benim haklı mücadelem devam edecektir. Milli Eğitim Bakanlığı haydi kızlar okula kampanyasına çok fazla sahip çıkmaması nedeniyle Türkiye başarısız ülkeler arasında yer almıştır. Hakkari bazında bu kampanyanın ele alınması halinde, kampanyanın başlaması esnasında yaptığım konuşmada dağ fare doğuracaktır. Şeklindeki yorumum ne yazık ki bu gün gerçek yerini almıştır. Bunu başında tahmin etmemin nedeni Hükümetin ve Milli Eğitim Bakanının Hakkari’ye yeteri ilgiyi göstermemesi, Milli Eğitim Bakanının Türkiye Eğitiminden sorumlu değil de, sanki Van ili Eğitiminden sorumlu Bakanmış gibi davranmasıydı. Ayrıca ilimiz idarecilerinin il bazında Eğitimde yaşanan sıkıntıları yukarıya taşıma kapasitesine ve yeterliliğine sahip olmamasıydı. Ayrıca ilin siyasilerinin bu sorunları çok fazla görmeye eğilimli olmadıkları ve hatta halkın derdini anlatabilecek kapasiteye sahip olmadıklarını bildiğimdendi. ME. Müdürümüz, Açıklanan LGS sınavlarında Hakkari’nin 79. sırada olmasını başarı olarak görmüştür. Teftiş Kurulu Başkanının, Okul öncesi eğitim imkanı bakımından Hakkari’nin 81. sırada olduğu şeklindeki açıklaması karşısında, hiç şaşırmadığımı belirttim. Önümüzdeki günlerde açıklanacak ÖSS. Sınavlarında Hakkari son sıralarda olursa şayet, suçu dışardan gelen öğrencilerde bulacaklar. Ama merak ediyorum başarı olursa, bu başarıyı da dışardan gelen öğrencilere sayacaklar mı? Kızların Okullaşması kampanyası çerçevesinde 10 ilde yapılan çalışmalar anketi yapılmış olup %1.27 başarı ile Hakkari son sırada başarısız il olarak yerini almıştır. Evet Öğrenci Velileri derneği başkanı ve benim eleştirilerimi, daha iyi bir eğitim için yapılmış eleştiri olarak değil de, tamamen art niyetli eleştiri olarak yorumlayan Milli Eğitim Müdürü A. Hekim TURGUT daha fazla eleştiriye mahal vermemek için toplantıyı yarıda keserek, toplantı bitmiştir şeklinde söyleyip yerinden kalkmıştır. Halbuki eleştirilere değer vererek eksikleri düzeltme yoluna gidilmesi başarı getirir. bedricalli@mynet.com bedricalli@hotmail.com
Bu yazı toplam 1553 defa okunmuştur