Bedri Çallı

TCK' dan aptal muamelesi

30 Haziran 2014 Pazartesi 12:04

Benim yaşıtlarım ve daha büyüklerim Yüksekova ve KarasuVan  il sınırından Çukurca ilçemize kadar uzanan Nehil ve Zap suyu boyunca,  bu akarsulara kapılan ve bu vadi boyunca  düşen  çığların altında can veren  sayısız insanı hatırlarlar. Ayrıca yıllarca bu çığların iş makinaları ile temizlenmesi esnasında da çok sayıda personel hayatlarından oldu.

Bu tür kayıpların önüne geçmek amacıyla 30 yıl önce Bayındırlık Bakanlığı ve TCK Genel  Müdürlüğüne birer dilekçe göndermiştim.  Zap vadisi boyunca çığların düştüğü noktalara kar tünellerin yapılması ve bu vadi boyuncazap soyu ve kullarına bariyer yapılmasını talep etmiştim.

Tarafıma cevaben daha o zamanlar gelen yazılar birbirlerine yakın cümlelerle yazılmıştı. “Bu vadi üzerinde yapılacak olan barajlardan dolayı sözü edilen yolun geçici bir yol olduğu, burada barajların yapılacağı nedeniyle tünel  veya bariyer yapılamayacağı”  tarafıma bildirilmişti.

Sevgili okurlar; derler ya aklın yolu birdir. Yıllar sonra bakanlık ve genel müdürlük  adeta  bu talebimin ne kadar haklı ve isabetli olduğunu  tasdik edercesine her iki hizmeti kısmen de olsa hayata geçirmiştir. Ama ne yazık ki o tarihten bu güne köprülerin altından çok su aktı, yani ciddi ölçüde can ve mal kaybından sonra bu proje ciddiye alındı ve hayata geçirildi.

Üzücü olan tarafı ise hiç kimsenin bu durumu sorgulamamış olmasıdır.  Hiç kemse bu hizmetin gecikmesi sonucu  hayatlarından olan insanlara ve ailelerine özür dilemedi. Gerek bu hizmetin gecikmesinde sorumluluk mevkii ve gerekse bu acılara bana ne deyip geçen yetkililerimiz ve eli kalem tutan her kesin özür dilemesi gerekiyor.

ŞİMDİ GELELİM BU YAZININ ESAS AMACINA

Konu : sere sola olarak bilinen şehir merkezi  girişinden OPET’e doğru yaklaşık 4 km. lik mesafeye  döşenen tel.  yani dağdan düşen taşların insanlara ve araçlara zarar vermesini engellemek amacıyla  döşenen tel. ilk bakışta çok masum ve iyi niyetli olarak bakılan bu hizmet  oysa samimiyetsizliğin ta kendisidir.

her zaman olduğu gibi bu konuda da her kes bana ne deyip geçiyor. Buna seçilmiş ve atanmış idareciler,  yargı, basın ve halk kesiminden tık yok. Her kes halinden memnun ve belki bunu iyi bir hizmet olarak görüp alkışlayanlar da vardır.

İlk bakışta güzel bir hizmet olarak algılanıyor olabilir. Fakat iyi düşünüldüğünde bu hizmetin sadece göstermelikten  öteye gitmemektedir.  Bir Hakkari’ye yapılan harcama kaleminde bu da yer alacaktır. Tek kuruşu bu halkın cebine girmeyen yi bir yatırım olmayan bu paranın harcama hanemize yazılacağını bilmenizi istiyorum.

Çünkü siz eğer Türkiye’nin batısında sadece iki şeritli yolların artık tarihe karıştığını biliyorsanız. Bu işe karşı gelmeniz gerekiyor.  Bir vilayetin iki şeritli yola mahkum edilmesi kabul edilebilir bir durum değildir. Yollar bakımında bu hükümetin yaptıkları inkar edilemez, ancak gel gelelim Hakkari yollarına bu hizmetin sadece fiyasko’lardan ibaret olduğunu görürsünüz.

Hele hele halen gerçek standartlara ulaştırılmamış bir yola siz milyarlar dökerseniz bu çok daha büyük bir acıdır. Bunun Cumhur başkanlığı seçimi öncesi  göz boyama ve sadece halkla alay edildiği kokusunu alıyorum.  Ama bu halk bi şekildi uyandırılacak ve ne yerine konulduğu bilincine varacaktır.

Dağın yarılarak bu yolun dört şeritli yol haline getirilmesini önermiyorum. Tıpkı Adana - Gaziantep yolunun Nurdağı’nda  olduğu gibi Depin Polis Noktasından yaklaşık 2 Km. Zap kenarından Katramas akarsuyunun Zap suyuna döküldüğü yerden bir virajla yeni Otogara yine 2 Km. ile bağlanmasını öneriyorum.

Bu yolun yapılacak bir köprü (viyadük)  ile gerçekleştirilmesi hem daha ekonomik, hem daha kalıcı ve daha sağlıklı olabileceğini düşünüyorum.

Evet; siz eğer samimi iseniz, seçim uğruna tüyü bitmemiş yetimin hakkını bu gereksiz tel örgü için harcanmasından vaz geçin.

Bu konuda bütün yetkililere görev düşmektedir. İdareci, yönetici, muhtarlar, sivil toplum örgütleri, seçilmiş ve atanmışlar, üniversite idaresi,  gençlik örgütleri ve eli kalem tutan her bir İl’e yakışır bir yolun getirilmesi için çaba sarf etmesi gerekiyor.

Ayrıca bu savurganlığın önlenmesi ve gerçek, kalıcı bir hizmetin hayata geçirilmesini şahsım adına talep ediyorum. 

Bu yazı toplam 16094 defa okunmuştur
Doğru Söze Ne Denir
 // Hamza ALPASLAN
Doğru yazmışsın Depin den şehir merkezine kadar olan yolun mutlaka belli standartlara göre iyileştirilmeli...
31 Temmuz 2014 Perşembe 15:50
duyarlı insan
 // xemgin
Bedri bey hakkari ilimizin hem aydın hem duyarlı hemde ileri geleni olarak kendisine bu duyarlılığından dolayı teşekkür ederiz. karayolları bunu yaparak bu halkın parasını bazı kesimlere peşkeş çektirmektedir. bu komik ve çözümleyici olmayan uygulamalar yaparak sadece göz boyama ve seçimlere yatırım amaçlıdır koskoca bir ilin yolunun tek şeritli olduğu görülmüşmüdür doğru çözüm ve yaklaşım Sayın Bedri beyin belirttiği gibi duble yoldan geçer. saygılar......
25 Temmuz 2014 Cuma 18:54
Karayolcu lakaplıya cevap
 // Bedri ÇALLI
birincisi; yazıyı okuyabilirsen eleştiri konusu tel değil, yolun dört şerit olmamasıdır. ikincisi biraz medeni cesaret gösterip adını yazarsan karayollarına gelirken sizinle görüşeyim. korkak bey...
14 Temmuz 2014 Pazartesi 22:46