İrfan Sarı

İrfan Sarı

Gerilla ve Korucu

Gerilla ve Korucu

Bazen dili olsa da insanın işe yaramaz. İçinizdeki o tarifsiz tufan öç alıyor gibi kırıp döküyor beyninizin sınırlarını.

 

Susuyorsunuz.

 

Karnınızın altında durmayan bir sancı düşüyor sonra…

 

Kürtlerin yaşam alanlarında süren bu acımasız savaşın bağı ne kadar kör bir bağmış o zaman daha da belirginleşiyor.

 

Bir kere, sırf varlığınızı kabul ettirmek size binyıllara mal olmuş.

 

Her gün alnınızdan kirli bir ter akıyor.

 

Kaygılar besliyorsunuz.

 

Kürt olduğumu söylersem benden neleri alıp götürecek. Oğlum, kızım iş bulabilecek mi?

 

Üniversite de dövülecek mi? Linç edilecek mi?

 

Bir Kürtçe isim koysam diyorsunuz kızınıza mesela Şinbu… Sonra ya okullu olursa ve bu isimden dolayı sicili bozulursa diye geçiriyorsunuz içinizden çünkü falancanın kızının başına gelmişti biliyorsunuz.

 

Babasınız ya da anne, sizin canınız gelmiş dünyaya ve ad koyarken kalbiniz kapanıyor sıkıntıdan.

 

Sorular karnınızın dibini yırtarcasına şiddetlenirken siz hala bir tek soruya bile cevap bulamamışsınız.

 

Hangi yangın bu kadar yakar ki bir ormanı. Hangi sancı bu kadar ceberrüt?

 

Aslında her ormanı saran yangın mutlak söndürülür bütün rüzgârlara karşın.

 

Ama bu yangın söndürülemiyor bir türlü. Bir taraf söndürmeye çalışırken bir taraf ta durmadan yelliyor. Bunun etrafında ateş dansı yapanları da hiç hesaba katmıyorum.

 

Bu nasıl bir yangındır ki biri asker biri PKK"li iki kardeşi yakar.

 

Hiç akıl edip düşünen var mıdır, bir kardeşin diğer kardeşin karşısında çarpıştığını ve öldürme kastiyle siper aldığını. İkisinin elindeki silah kardeş tanımıyor ve mermilerdeki barut dehşet yakıcı.

 

Bu yangın söz dinlemiyor.

 

Öyle bir kilitliyor ki insanı hayatı felç ediyor. Duygusuz kalıyor insan. Duygular sersemliyor.

 

Savaşların dini imanı olmaz. Ama yangını çok olur. Tarih çok sefer öyküsünü anlatmıştır. Ama bu savaşın acıları kahrediyor. Akıl hâkimiyetini yitiriyor.

 

Yıllarca sevdiklerinden kopuk bihaber yaşamak kimin arzusu olur ki?

 

Sanırım kimsenin.

 

Onlardan bihaberken bir kardeşinin asker olduğunu ve karşı siperlerde eli tetikte nöbet tuttuğunu nereden bilebilirsin ki.

 

Veya sen dağdayken baban korucu olmuş nereden bilecen?

 

İşte bu savaşın en yakıcı tarafı bu.

 

Şahit oluyorsunuz. Baba bir korucu kulübesindeyken ciğerine gelip oturuyor hasret. Diyor ki oğlum “gerilla”…

 

İçinde özlem o kadar büyümüş ve oğul fotoğrafı o kadar incelmiş ki tüttürdüğü sigaranın dumanında beliriyor.

 

Bu yangın kaç bin ton ağırlık altında ezilmekten de beterdir.

 

Onun içindir bazen dili olsa da insanın bir işe yaramıyor. Bunu tarif edecek bir kelimeniz olmaz.

 

Susarsınız…

 

Dağların, anaların ve babaların kalbinden oluk oluk kan akar.

 

Ve savaş bıçağı durmadan birileri tarafından bileylenir…

 

Oğullar ve babalar bir bu savaşta silah kuşanır birbirine amansızca…

 

Yangının etrafında dans edenleri düşünmek bile istemiyorum…

 

İnsafsız bir savaş bu.

 

Babayı bir taraf oğlu bir taraf yapacak kadar acımasız.

 

Varsa bunu açıklayacak bir sözünüz bir cümleniz söyleyin.

 

Yoksa susun! Bazen susmak bağırmaktan daha seslidir.

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
34 Yorum
  • awasin / 07 Mayıs 2009 Perşembe 10:24

    soylenecek bir sey kalmadi ama anliyana deyil anlamiyana.sariya basarilar dilerim eline yuregine saglik

    Yanıtla (0) (0)
  • ismet/BLK. / 07 Mayıs 2009 Perşembe 10:25

    Sayın Yazar
    Hiç bir savaşın insafı olmaz, güneydoğunun ne hale geldiği belli,, oralarda yaşayanlar bu duruma alışmışlar belli ki, o bölgede yaşayan vatandaşlarımızın gerçektin işleri çok zor, oraları hiç görmedim ama kürtlerin akın akın istanbula izmire ve diger bölgelere gelmelerine şimdi daha çok hak veriyorum. Ayrıca gazetinizdeki yorumları zaman zaman okuyoyorum, yorum yapanlarınr ruh hallerinin sağlıklı olduğu zannetmiyorum, insan hem savaşı hem barışı bir anda istemez

    Yanıtla (0) (0)
  • g / 07 Mayıs 2009 Perşembe 10:32

    kürt olduğunu söylemenin bu ülke için artık bir problem olmadığını düşünüyorum. hemen hemen bütün partilerde kürt milletvekilleri var. ayrıca kürtler azınlık da sayılmaz ülkemizde çok fazla sayıda kürt var. bence artık bunları hepimizin aşması lazım. insan iyi olduktan sonra diğerlerinin önyargılarını yıkıp her işte kendi kimliğiyle başarılı olabilir.

    Yanıtla (0) (0)
  • MİRXAN / 07 Mayıs 2009 Perşembe 08:12

    ÇOK GÜZEL Bİ KONUYA DEĞİNMİŞSİNİZ İRFAN ABİ.SİZİN YAZILARINIZI SABIRSIZLIKLA BEKLİYORUM VE BU YAZINIZI İNANIN SABAH 8 DE OKUDUM AMA BU SEFER BENİ AĞLATAMADINIZ.HERHLDE ACININ MERKEZİNE İNEMEDİNİZ.UMARIM Bİ SONRAKİ YAZINIZDA İÇİMİZDEKİ O YANGINI SÖNDÜRECEK Bİ SU SERPERSİNİZ.SAYGILARIMLA

    Yanıtla (0) (0)
  • kardelen / 07 Mayıs 2009 Perşembe 09:10

    sayın irfan bey her yazınızı okuduğumda size hayranlığım bir kat daha artıyor hele bu sefer yüreğimi feht ettiniz elinize yüreğinize sağlık sevgiler.

    Yanıtla (0) (0)
  • ........." / 07 Mayıs 2009 Perşembe 09:55

    gözlerim yasardı yine suç askere kalmış gibi görünüoo

    Yanıtla (0) (0)
  • hakkarly / 07 Mayıs 2009 Perşembe 09:57

    SöLeneCek bşy kalmadıki

    Yanıtla (0) (0)
  • Derav / 07 Mayıs 2009 Perşembe 10:57

    İrfan kalemine ve yüreğine sağlık.İnanki çok gerçekçi ve insan okurken yaşananları his ediyor.Evet baba oğul-kardeş kareşin düşünmeden ve birilerinin ırkçı duygularını tatmin etmek için,içimizin kan ağladığı ölümleri seyrediyoruz.

    Yanıtla (0) (0)
  • İbrahim Erkan / 07 Mayıs 2009 Perşembe 11:08

    İrfan bey Baba ogul kardes arasındakı yazılarınıza sonuna kadar katılabılırım ama kurt olmak dendıgı zaman sızın gıbı bır yazarın bu yazısı yüzlerce kişi okuyacağını düşünerek iş bulamamak üniversitede sırf kürt olduğu için dövülmek kürt halkını eziliyormuş gibi göstermek bence bu yazıya yakışmıyor.Her mevkide devletin her dairesinde kürt olsun türk olsun bir ayrım yapılmadan eleman çalışmakta okulda işe sırf Kürtsün diye almıyorlarsa Türksün diye de alınmamakta öncelikle bu yobaz kafalar değişmesi gerekli diye düşünüyorum ... tüm Kürt kardeşlerime sevgiler.

    Yanıtla (0) (0)
  • özgür yurttaş / 07 Mayıs 2009 Perşembe 13:29

    iyi niyetli ve samimi olduğunuza inanıyorum.ancak yazarında belirttiği gibi yaşatılan örnekler vardır.kişi bir şey yapmak istediğinde falancasının oğlu-kızı bundan dolayı ne hale geldi diyebiliyor.emsal diye bir şey var.insanlarda bu emsalleri göz önüne alarak karar veriyorlar.yani özet olarak ne kadar ayrımcılık yapılmıyor desekte yapılmış ve bu bir gerçek.bu gerçeği değiştirmek için devletin ciddi anlamda bir reforma ihtiyacı var.selamlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hamit Sımko / 07 Mayıs 2009 Perşembe 13:38

    Aslında neresinde tutarsın tut elinde kalıyor.Hani bir atasözü vardır.”Yukarı tükürsen bıyık,aşağı tükürsen sakal”. Devlet güçlerini elinden tutanlara ve iktidarı kullananlara sorsan kardeşim yeterli değil mi?Dökülen bunca kan ve gözyaşı diye sorsan verdikleri cevap belli. Mantalitesine,kafa yapısına ve tutucu ideolojisine göre uyguladığı baskıcı ve üniter devlet icraatlarını haklı bulur ve tuttuğu yolun doğru olduğunu kabul eder.Karşı tarafı bölücü, çatışmacı ve başka devletler tarafında kullanıldığını ileri sürerek işi yokuşa sürer.Halbuki,insana değer verilecek bakış açısıyla yaklaşsalardı,asırlardır çözülemeyen sorunlar, ortak akıl ve sağduyulu yaklaşımla şuana kadar on defa çözülmüş olurdu.Ama yok, sorunları rant kapısı haline getirip, bazı gözü doymaz akbabaların servet avcılığı için kullanılırsa değil yüz yıl, bin yıl geçerse de sorunlar çözülmez.Onun için öncelikle sistemin tersine dönen çarklarının yönünü değiştirmek ve kötü evlatlarını ıslah etmek lazım. Nasıl olacak? Diye bir soru sorarsak.Öncelikle devletin üniter kafa yapısı değişmeli.Yani tek devlet, tek dil, tek millet ve tek bayrak anlayışı kökten değişmeli.Bu anlayışın yerine insanın temel hak ve hürriyetlerini esas alan özgür düşünme ve demokratik hayat tarzı oluşturulmalı ve geliştirilmelidir.Devlet vatandaşın etnik, dini inanç ve değerleri ile düşman değil, vatandaşlarının kendini özgür ve hayata olumlu bakabilmesi için bu yönde ortam oluşturmalı ve vatandaşı ile barışık olmalıdır.Sorun kapısı değil; çözüm kapısı olmalıdır

    Yanıtla (0) (0)
  • pagoda / 07 Mayıs 2009 Perşembe 13:56

    Harika bi yazı olmuş ama bi konuda katılamıyorum. Ben üniversite mezunu biriyim ve kürt kökenli bi vatandaş değilim. batıda bir ilde okudum ve 3 yıl boyunca 2 kürt arkadaşımla kaldım. 6 yıl oldu okul biteli ve hala görüşürüz. Geçmişde yaşanmış bazı sorunlar ama şu an aynı sorunların devam etmediğini artık görmek lazım. Bana sanki takıntılırımızdan kurtulamıyoruz gibi geliyor hala.. Oysa önce kendi fikrimizde kendimizi kabul etsek karşımızdaki zaten kabul etmiş durumda buna emin olun..

    Yanıtla (0) (0)
  • İLHAN / 07 Mayıs 2009 Perşembe 15:07

    Sayın irfan sarı! yazılarınızı okumaya başlayalı çok uzun zaman olmadı; fakat şunu belirtmem gerekir ki yazılarınızı ilk okuduktan sonra bir sonra ki yazınızı merakla bekliyorum. bu yazınız çok güzel, harikulade olmuş. duyguyu çok güzel yüklemişsiniz. keşke herkesin dili olsa da sessizliğin sesini haykırabilse. çaresiz bakışların, sessizliğin sesi olduğunuz için size teşekkür ediyorum. sözün bittiği yerde, sözün sarp kayalıklarında yankılanıp yorgun düştüğü dağların ülkesinin, ırmakların ülkesinin sesi teşekkürler.

    Yanıtla (0) (0)
  • hakan / 07 Mayıs 2009 Perşembe 16:01

    sayınirfan sari başlıgınızıokumadan önce dedimki adam dugru suylüyü hallal

    Yanıtla (0) (0)
  • kadir / 07 Mayıs 2009 Perşembe 16:03

    Kürt olmak başka bir duygudur

    Yanıtla (0) (0)
  • hadi ordan / 07 Mayıs 2009 Perşembe 16:41

    daha düzgün cümle kurmayı beceremiyorsun yazar efendi!!! bir de bu fikirler artık bayatladı.

    Yanıtla (0) (0)
  • slm / 07 Mayıs 2009 Perşembe 17:39

    bu korucular çocuklarından hiç utanmıyorlarmı.çünkü çocukları onlardan utanıyurda.hatta nefret ediyor.eşleri bile.bırakında silahları biraz.insan içine girebilecek yüzünüz olsun ya..tebrikler syn yazar

    Yanıtla (0) (0)
  • geverok / 07 Mayıs 2009 Perşembe 17:50

    sayın irfan abi sizi kutlarım yani ben konuşsam kendi duygularımı bukadar güzel anlatamazdım hissettiklerimide . şimdi bu harika yazının o duygulu anlarını yaşarken bi yorum yazılmış. DOGRU DOZGÜN dyr şimdi arkadaşa sorarım sen bi zahmet yazarmısın şü içinden geçen dogru düzgün ifadeleri . mükemmel cumle istemiyorum sadece nekadar duygu düşünce ve yansıtma kapasiteniz var bi bakalım? yada lütfen limon sıkma arkadaşım limon bu sürece hiçte katkı saglamaz lütfen!! irfan abime tekrar saygılarımla devamını bekleriz çünkü duygulanamıyoruz .

    Yanıtla (0) (0)
  • efsane / 07 Mayıs 2009 Perşembe 18:44

    irfan abi allah senden razı olsun keşke herkesin dili senin dediğini demesede herkesin yüreği senin ki gibi babalıktan,oğulluktan kardeşlikten yana olsa.. ama yok işte olmuyor.. kime dersen ya sicilim ya ekmek param ya çocuğumun okul masrafı ne olacak der... saygılar irfan abi..

    Yanıtla (0) (0)
  • semsettın gencer / 07 Mayıs 2009 Perşembe 21:39

    asıl bu yorumları yazanlar bence cahil.peki size sadece bir soru soracam mademkı sizler bu kadar devrimcisiniz yadfa nasıl diyeyim vatan seversiniz o zaman neden tc.askerlini yapıyorsunuz ve çogusuda doguda görev yapıyo ve göreve cıktnda neden sen kursun sıkıyorsun yada o sana sıkıyo arkadaslar lutfen ben senle bugun catısmaya gırdım zaman ya sen beni öldürecen yada ben seni öldürecem sen nasıl yasamayı seviyorsan ben de o kadar cok seviyorum koruculara gelince bi ekmek yesinler diye görev yapıyolar bu devletin ekmeyini hepimiz yiyoyorz ve hadi o gorevi yapmıyacak sen onun cocuklarına aillesine bakabilecen mi?bence koruculugu kaldırsalar bile degişen hiç bir sey olmiyacak...........

    Yanıtla (0) (0)
  • zaza / 07 Mayıs 2009 Perşembe 21:32

    s.a. arkadaşlar. öncelikle sayıon yazarı duygu ve düşüncelerini öyle güzel bir şekilde kaleme almış olduğundan dolayı kendisini tebrik ederim. eline yüreğine sağlık. yalno-ız bazı yorumcu arkadaşlara bakıyorum da sadece tek taraflı düşünüyorlar yani sadece korucuları kötülüyorlar. ama hakikat aslın da öyle değildir. ....

    Yanıtla (0) (0)
  • Kenan Yazıcı / 08 Mayıs 2009 Cuma 00:05

    Ben ozan ve halk şairi kenan yazıcı.Mahlatım Yazıcı.Öncelikle terör hareketini bir savaş gibi gösterilmesine katılmıyorum. Evet ben de doğuluyum.Fakat şu bir gerçekki ben dağlara taşlara çıkıpta vatandaşa kurşun sıkmıyorum.Askere polisede sıkmıyorum.Hakkım ne ise demokratik yollardan arıyorum. Bakın bir örnek vereyim kürt diye kendilerini tanıtanlara, Devlet kurumlarında hemen hemen %70 i gibi yüksek oranda doğu anadolu insanı çalışmaktadır.Sen kürtsün falan veya sen Türksün gibi ayrıcalıklı bir kelime dahi duymuş değilim.Hep birlikte kardeşce dayanışma ve iş bölümü halinde devletine ve milletine hizmet etmektedir.İnanmayan varsa devlet kurumlarında çalışan vatandaşların yöresi konusunda araştırma yaptırsınlar.Biz devletimize Cumhuriyetimize,Atatürkün İlke ve inkılaplarına ,Lozana ,birlik ve beraberliğimizin Ay yıldızlı bayrağımıza,emeğimizle çalışarak sahip çıkıyoruz. Ama birileri çıkıyor, yok öyle değil böyledir diye biliyor.Arkadaş benim yerime hiç kimse karar veremez.Ve benim Vatanın bölünmez bütünlüğünden asla taviz verilmesini istiyemez.Bizde bir karış toprak dahi verilmez.Karışı bırak bir kilo daihi verilmez.Çocuklarımızı okutalım.Bu ülkemizin dürüst ve çalışkan insanlarını mutlu etmek için hep birlikte olalım.Hep sevelim birbirimizi.Sevgilerimi sunuyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • vedat hizani / 07 Mayıs 2009 Perşembe 19:56

    BU KORUCULAR ÇOK CAHİL İNSANLAR VEYA CAHİLLEŞTİRİLMİŞ İNSANLAR.İNSAN HİÇ KARDEŞİNE PARA KARŞILIĞI KURŞUN SIKARMI.SIKMAZ AMA KORUCULAR SIKIYOR İŞTE

    Yanıtla (0) (0)
  • abdullah / 07 Mayıs 2009 Perşembe 20:14

    kürt olmak düşünebilmektir. . .

    Yanıtla (0) (0)
  • HEJVANHAN / 07 Mayıs 2009 Perşembe 22:02

    İRFAN ARKADAŞ TBR EDERİM.İNANIYORUMKİ SİLAHSIZ GERÇEKLER VE KOŞULSUZ SEVGİ DÜNYADA SON SÖZÜ SÖLEYECEKTİR.SAYGILR

    Yanıtla (0) (0)
  • mechul / 08 Mayıs 2009 Cuma 04:55

    irfan abim yazını okumadım fakat rahatsız olduğum bir konu var . yorumları okuyorum bazı arkadaşlar ağızlarına geleni söylüyorlar ne var ki yorumları yayımlanıyor şahsen yazdığım yorumların çoğu yayımlanmıyor oysa yorum düzeyi oldukça düzgün bir üslup ile yazıyorum !!!

    Yanıtla (0) (0)
  • polat / 08 Mayıs 2009 Cuma 00:14

    Hey, tc nın artık ve kokuşmuş kemıklıyle beslenen leş kargaları ,UTANIN UTANIN ,HANGİ KITAPTA YAZAR KARDEŞE KURŞUN SIKMAK cehennemin en dipsiz kuyuları size mekan olur inşallah.

    Yanıtla (0) (0)
  • erdal / 08 Mayıs 2009 Cuma 00:14

    bence dünya hegemonyası degisiyor dünyanın öncü devletleri bir telas icindeler gezi tragi bitmiyor herkes kendi cıkarı icin bir saf tutuyor belki global küresselesmedir ama büyük devletler korkudan sömürülme hareketlerine yeni baslıyor bu konumda en cok zarar görecek yer ise orta dogudur son duruma bakacak olursak orta doğu sekil alma egilimine gidiyor kürtlere verecegi zararlar olacaK BELKİ DAHA BÜYÜK FELAKETLERE ograyabiliriz çünkü kürt cografyası yer altında sermaye saklı bunun agıga cıkarma zamANI GELDİ opna göre gerilla korucu ajan mit her kürdün birlesme zamani

    Yanıtla (0) (0)
  • azad dériki / 08 Mayıs 2009 Cuma 22:18

    öncelikle gerilla ve korucu hk.başlıklı yorum yazan kenan yazıcıya
    30 yıllık savaşı savaş saymıyor,yakılan köyleri,450 faili meçhul cinayetleri,hergün tonlarca yağdırılan bombaları görmemek ya bu arkadaşımız görme ve duyma kusurlu olsada enaz biraz bilmesi gerekir.kendiside doğulu olduğunu yani kürt olduğunu ima ediyor.kürt çocuklarına kurşun sıkanda basının karşısında bizde doğuluyuz diyenleri gördük.birde ozan olarak kendini tanıtıyor,böyle duyarsız ozan olsa olsa faşist olur hakaret saymayın bu dediğimi,çünlü küert halkı o kadar çile talan dürgün kısacası insanlık dışı tüm uygulamalara maruz kaldı bu kenan yazıcı mahluk uzaydamı yaşıyor acaba?
    vatanım bölünmez diyor bu vatan senin babanın malımı?
    siz yoken biz küertler bu coğrafyanın asıl sahibiyiz,bakın tarihe öğrenirsiniz.
    atatürkü referans gösteriyor,peki atatürkün kürtlerin yaşadığı coğrafyaya kürdistan demesine ne dersiniz?yada atatürkün kürdistan dediği için onu bölücülüklemi itham edersiniz merak ediyorum ?
    sizden karış toprak dileyen kimse yok.eliniz üstümüzde çekin artık bu zülümü kabul etmiyoruz.bunu iyi bilin.okumaktan ve çocuklarımızı okutalım diyor.doğru söylüyor silerde çocuklarınızı kürtçe okularda okutun göreyim sizi,böyle yaptığınız zaman gerçek kardeşliği inşa ederiz.kürt çocuklara türkçeyi zorla dayatarak asimle politikalarla buna okuma diyorsanız yanılıyorsunuz.
    gel şöyle birşey yapalım sizler türkler gelin kendinizi kürt olarak görün tüekçeden vazgeçin bizde türk yok diyelim,ve türklükten bahs edene de böücü diyelim,bir kürt dünyaya bedel dağlara taşlara yazalım o zaman hiç problem yok diyebilirmisin.?
    yeter artık bu zehir fışkıran klasik yaklaşımdan vaz geçin.
    ben burada yuksekova habere çok önem veriyorum,heval irfanın yazısını keyifle okudum lakin bu adamın yorumunu görünce bir kaç satır cevap yazma gereğini duydum.selamlar

    Yanıtla (0) (0)
  • azad deriki / 10 Mayıs 2009 Pazar 14:30

    ne güzel demişsin geçmişi geri getiremeyiz doğru.
    lakin kürtlere demokratik alanda da mücadeleyi yasakliyorlar.bakın yasal ve de meşru kürt halkın temsilcisi DTP ye yapılan mezailimi herhalde görüyorsunuz.kürtler son derece medini bir şekilde hak arayışında.lakin sistem silahların susumasını istemiyor.kürtler aleni birşekilde barıştan yana olduğunu defalarca deklere etti,uzatılan kardeşlik ve barış elini hep kurşunla cevap almıştır.
    dedikya 4500 köy yakıldı 5000 bin faili devlet tarafından işlenmiş vahim daha nice olayları sıraliya biliriz,bunlara rağmen kürtler hala barış ve kardeşlikten yana bunu görmek lazım kardeşim.inanki ozan kardeşim kürtlerin artık kayıbedecek birşeyi yok eğer türkiye bu son fırsatıda kaçırırsa türkiyenin sonu olur diyebilirim.meşru demokratik zeminide kapatırsa türkiyenin bölünmesi kaçınılmazdır,bunun sorumlusuda kürtler değildir.barış kardeşlik temelinde uzatılan elli cevirmeyin diyor,barış barış olsun..

    Yanıtla (0) (0)
  • şoreş / 10 Mayıs 2009 Pazar 12:25

    Geçmişi ne yapsan değiştiremezsin. ölen bir kişiyi bile geri getiremezsin. Bugün ancak geleceği değiştirebiliriz. Bizim kürt olarak bundan sonra yapacağımız silaha alıp dağa çıkmak değil, siyasi yöntemlerle hak talep etmektir. Bu ülkede ezilmişliğin, haksızlığın ayrımcığın asimilasyonun olduğuna inanıyorsan medeni bir şekilde hakkını ararsın. çok şükür şu an böyle bir ortam var. güzel adımlar atılıyor. demokratikleşen düşüncelerin özgürce ifade edilebildiği bir ortam var ülkemizde. Bunları değerlendirip kardeş kanı dökmeden yaşamak gerekir. Eğer dağdakiler olmazsa daha güzel adımlarım daha hızlı atılacağına inanıyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • rojhat / 03 Haziran 2009 Çarşamba 11:14

    arkadaslar adamların ısıne gelmıyo illakı siddet dıyorlar gormuyormusunuz olannları yasananları illaki dıyalok olmayacak dıyorlar

    Yanıtla (0) (0)
  • ermeni / 04 Haziran 2009 Perşembe 01:21

    zamanında ermenilerde bu ülkeyi bölmek istedi,bu gün onlardan geriye yıkık kiliseler kaldı.akıllı olun derim sadece.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hetman Omeri / 21 Haziran 2009 Pazar 10:01

    Oncelikle İrfan heval emegı yüreğine saglık dıyorum.yorumum kendini ozan tanıtan Kenan yazıcıya olacak. Sen bırak ozan mozan falan sen ancak kotan olursun.

    Yanıtla (0) (0)
İrfan Sarı Arşivi