1. HABERLER

  2. EĞİTİM

  3. Yüksekova: 60 öğretmenden robotik kodlama eğitimi
Yüksekova: 60 öğretmenden robotik kodlama eğitimi

Yüksekova: 60 öğretmenden robotik kodlama eğitimi

Yüksekova'da robotik kodlama eğitimi alan 60 gönüllü öğretmen,11 okulda kurulan atölyelerde öğrencilerin bu alanda kendilerini geliştirmelerini sağlıyor.

A+A-

Doğu Anadolu Kalkınma Ajansınca (DAKA) desteklenen "İnovasyon ve Sosyal Kalkınma Kuluçkaları Projesi" kapsamında 40 saatlik temel eğitim alan gönüllü öğretmenler, 13 okulda kurulması planlanan fakat tam donanımlı olabilmesi için 11 okulda oluşturulan STEM (Fen Bilimleri, Teknoloji, Mühendislik, Matematik), ahşap ve robotik kodlama atölyelerinde öğrencilere ders vermeye başladı.  

Öğrencilerin motor becerilerinin hızlandırılması, mekanik konuda bilişsel alanlara daha yatkın olmaları, parçalardan bütüne gitme yeteneklerini ön plana çıkarmaları, üretkenliklerini geliştirmeleri ve takım çalışmasını öğrenmeleri amacıyla kurulan atölyelerde eğitim alan öğrenciler, teknolojik ürünler geliştirmeyi amaçlıyor.

"Gelecek yıl 1760 öğrenci yararlandırmayı amaçlıyoruz"

İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Proje Yöneticisi Ali Azad Özkul, yaptığı açıklamada, söz konusu proje kapsamında 11 okulda atölye kurduklarını söyledi.

r1-025.jpg

Özkul, kurulan atölyelerden 7'sinin robotik kodlama, 3'ünün STEM, birinin de ahşap atölyesi olduğunu belirtti.

İlk aşamada 60 öğretmene bu konuda eğitim verildiğini anlatan Özkul, "Eylülden itibaren yeni öğretmenlerimiz eğitilecek. 1760 öğrenciyi gelecek yıl bu atölyelerden faydalandırmayı amaçlıyoruz. İlerleyen süreçte artacak atölyelerle beraber bu sayıyı artırmayı hedefliyoruz." dedi.

"Topaç oynayabilmek için kendi topaçlarımızı üretiyoruz"

Matematik öğretmeni Hanife Güğül de eğitime gönüllü olarak katıldığını ifade ederek, şunları söyledi:

"Günlük hayatta uygulanabilirliği açısından ahşap atölyesi tercih ettiğimiz bir teknik oldu. Atölyede öğrencilerimizle oyuncaklar ve ders içeriğine uygun materyaller yapıyoruz. Bu materyalleri de derslerimizde etkin şekilde kullanıyoruz. Şu anda topaç oynayabilmek için kendi üretimimiz topaçları yapıyoruz. 12 kişilik bir öğrenci grubumuz var." 

Öğrencilerden Sevda Işık da okullarında bu imkanın sağlanmasından dolayı mutlu olduklarını belirterek, "Robotları MBotlar ile kodlayarak hareket ettirmeyi, Arduino ile de devre kurmayı öğrendik. Bu sayede de gündelik hayatımızda robotik şeyleri kullandığımızı fark ettik. Burada bilmediğim çok şeyi öğrendim." dedi.

r2-020.jpg

r3-018.jpg

r4-015.jpg

r5-009.jpg

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum