Hakkari sınavlarda neden hep sonuncu geliyor?

Hakkari sınavlarda neden hep sonuncu geliyor?

Hakkari'nin YGS'de Türkiye sonuncusu olması üzerine İl Milli Eğitim Müdürü ve sendika temsilcilerine başarısızlığın nedenlerini sorduk.

YÜKSEKOVA HABER 

HAKKARİ - YGS'de son sırada yer alan Hakkari'nin eğitimdeki başarısızlığının nedenlerini Hakkari İl Milli eğitim Müdürü Mahmut Kurtaran, Eğitim-Sen Hakkari Şube Başkanı Yusuf Demir ve Eğitim-Bir-Sen Hakkari Şube Başkanı Nihat Gür’e sorduk.

İl Milli Eğitim Müdürü Mahmut Kurtalan, başarısızlığın temelinde birçok faktör olduğunu ifade ederken, ‘Hakkari değil AKP sıfır çekti’ diyen Eğitim -Sen Şube Başkanı Yusuf Demir, Hakkari’nin YGS’deki başarısızlığını hükümetin eğitim politikasına bağladı. Eğitim-Bir-Sen Hakkari Şube Başkanı Nihat Gür’e ise başarısızlığı öğretmen sürkülasyonuna bağladı.

İl Milli Eğitim Müdürü Mahmut Kurtalan YGS’de sonuncu olmasının çocuklarının kafası ile ilgili olmadığını söyledi.

Hakkari’nin YGS’deki başarısızlığında birden çok faktörün etkili olduğunu kaydeden İl Milli Eğitim Müdürü Mahmut Kurtaran, “Öğretmenlere ve velilere çok büyük işler düşüyor. Öncelikle öğretmenlerin kendilerini yenileyip, öğrencilerin soru sorularına cevap verecek donanıma sahip olmaları gerekir. Velilerde çocukları ile yeterince ilgilenmesi gerekir. Velilerin, öğretmenlerin ve idarecilerin hepsinin çok iyi çalışması gerekir. Yani en az sınava girecek olan öğrencilerimiz kadar çalışmamız gerekiyor.”dedi.

Hakkarili öğrencilerin çoğu derece yapabilecek kapasitededir diyen Kurtaran, “Hakkari’deki çocukların çoğu ilk ona giren illerdeki çocukların çok ilerisindedir. Çok zeki çocuklarımız var. Okulların geç açılması öğretmen açığı gibi sorunlarımız var o sorunlarımızı aşarsak, önümüzdeki yıldan itibaren Hakkari bu makus talihini yenip daha güzel yerlere gelir. İl merkezi ve ilçelerimize eğitim alanında büyük yatırımlar yapılıyor.”diye konuştu.

Eğitim-Sen Hakkari Şube Başkanı Yusuf Demir, eğitimdeki başarısızlığın, sosyo - kültürel, politik - ekonomik sebepleri olduğunu, YGS’de sıfır çekenin Hakkari değil AKP olduğunu kaydetti.

‘Başarısızlık Hakkari’nin değil, zihniyetin rezaletidir’ diyen Demir, “Nüfusunun tamamı Kürt olan ve ana dili Kürtçe olan bir bölgede çocuklarımıza Türkçe eğitim verilmesinin sakıncalıdır. AKP’nin eğitime bakış açısı bilimsellikten uzak, tamamen kendi zihniyetini topluma aşılama sistemidir.”ifadelerini kullandı.

Hakkari’nin eğitim ve sağlık alanında deneme tahtasına çevrildiğinin altını çizen Demir, “İlimize gelen öğretmenlerin daha öğrencilerini bile tanımadan, onların eğitim-öğretim düzeylerine yönelik bir fikir sahibi bile olmadan, çok kısa bir süre içerisinde çalışma yerlerinin değiştirilmesi ciddiyetsizliğin göstergesidir. Yıl içerisinde 5-6 tane öğretmen değiştiren sınıflarda eğitim ne kadar sağlıklı olabilir? Okullardaki fiziki yetersizlikler de bu sonucu doğuran etkenlerdendir. Eğitim sisteminde yapılan değişiklikler hiçbir eğitim uzmanın, eğitim kurumlarının ve öğretmenler ile velilerin görüş ve önerileri dikkate alınmadan topluma dayatılması, bölgemize yönelik eğitime bakışın tamamen siyasi olduğunu göstermektedir. Çıkan sonuçta Hakkari değil AKP sıfır çekti”diye konuştu.

Eğitimciler Birliği Sendikası (Eğitim-Bir-Sen) Hakkari Şube Başkanı Nihat Gür ise ilde yaşanan eğitim sorunlarının başında öğretmen sürkülasyonunun geldiğine dikkati çekti.
YGS ve diğer sınavlardan yaşanan acı tablonun biz göre birkaç sebebi olduğunu kaydeden Gür, " Hakkari stajyer öğretmen cennetidir. Öğretmen sürkülâsyonumuz çok fazladır. Zor şartlarda çalışan öğretmenlere ekonomik ayrıcalık tanınmalı. Huzur ve barış ortamı olmadığı için öğretmenler de burada kalmıyor. Barışın gelmesiyle öğretmenler ilde uzun süreli kalabilir. Sistem tamamen stajyer öğretmenler üzerine çalışıyor" dedi.

Etiketler : ,
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
56 Yorum