Yüksekova'nın kaderi bu değil

Yüksekova'nın kaderi bu değil

Şuan Yüksekova halkı bu süreçte Türkiye'nin hiç bir yerinde olmayan bir muamele ile karşı karşıyadır. Ve bu bizim kaderimiz değildir. 

İlçemizde bilindiği üzere son zamanlarda COVID-19 bulaşmış hasta sayısında artış görülmektedir. COVID-19 PANDEMİSİ’nin ilçemizi bu kadar etkilediği bir süreçte Yüksekova Halkına Yüksekova Devlet Hastanesinde karşılaştıkları muameleye karşı neler yapmaları gerektiği konusunda bilgilendirme yapmayı kendimde bi zorunluluk olarak gördüğüm için Yüksekova Haber Portalı vasıtasıyla bu mesajımı iletmek istedim.

İstanbul'da bir Devlet Hastanesinde sağlık çalışanıyım. Pandeminin başlangıcından beridir bu işin içindeyim ve bu süreçte prosedürün ne olduğunu, hastalara yaklaşımın nasıl olması gerektiğini oldukça iyi biliyorum. İki, üç gün önce abim COVID-19 tanısı ile hastaneye yattı. Öncelikle hastanedeki işleyiş, çalışanların ilgisizliği, hastanede üç gün boyunca sıcak suyun olmaması, odaların rutin temizlenmemesi ve hastalar tarafından bu problemler dile getirildiğinde de sağlık çalışanlarının nahoş tavırları ile karşılaşılması Yüksekova’nın kaderi değildir.

Bizler bu ülkenin vatandaşları isek eğer diğer bütün illerde alınan hizmetin bizlere de geçerli olması lazım. Bunun dışında Filyasyon faktöründen dolayı koronavirüse yakalanan şahsın temasının olduğu herkesin tomografisinin çekilip kan değerlerine bakıldıktan sonra COVID-19 tanısı konmak için alınan sürüntü testinin yapılması gerekli iken bu da yapılmadı.

Ailemin bir bireyinde COVID-19 testi pozitif çıkmış ve sonrasında diğer aile bireylerinin hepsinde COVID-19 belirtileri gözlenmiş, abim yatırıldıktan iki gün sonra belirtilerden dolayı akşam 20:00’da hastaneye uğradıklarında da saat 22:00’dan sonra tomografi çekilmiyor ve COVID-19 polikliniği kapatıldığı için sürüntü alınamıyor gibi nedenlerdenlerle sabah gelin deniliyor. Bütün bunlar için Hastaneyi aradığımızda yetkili kişilere de ulaşamıyoruz. 

Şuan Yüksekova halkı bu süreçte Türkiye'nin hiç bir yerinde olmayan bir muamele ile karşı karşıyadır. Ve bu bizim kaderimiz değildir. Bunun için hastanede bu tür ve benzeri problemlerle karşılaşanlar lütfen kayıtsız kalmasınlar duruma. Bütün bunları bize yapanlar ilk başta Yüksekova’nın yetiştirdiği bir yerlere gelmiş mevki sahibi olmuş şahıslardır.

Suyun, elektriğin, yolun, hizmetin olmaması bizim kaderimiz değildir ve bunu kabul etmiyoruz.

Böylesi durumlarla karşılaştığınızda gerekli yerlere şikayette bulunmak için;

1) 184 Covid-19 Hattını arayıp şikayette bulunabilirsiniz 

2) Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (Cimer) sitesinden şikayet başvurusunda bulunabilirsiniz ya da Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi numarası 150’yi arayıp sözlü olarak şikayet başvurunuzu yapabilirsiniz..

Şimdiden Herkese Teşekkürler Selamlar.

Deniz Yüce

Etiketler : , ,
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
11 Yorum