Van havalimanı sorunu meclis gündeminde

Van havalimanı sorunu meclis gündeminde

Van Milletvekili Mahmut Dindar, Van Ferit Melen Havalimanı’nın uzun süreli tadilat nedeniyle kapatılmasının bölge ulaşımı ve turizmine olumsuz etkilerini TBMM gündemine taşıdı.

Dem Parti Van Milletvekili Mahmut Dindar, Van Ferit Melen Havalimanı’nda süren pist bakım-onarım çalışmaları nedeniyle havalimanının 5 Eylül’den itibaren üç ay boyunca tamamen kapatılmasını Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne taşıdı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun yanıtlaması istemiyle soru önergesi veren Dindar, kapanmanın yolcular, ticaret ve turizm sektörü üzerinde ciddi mağduriyetler yarattığını söyledi.

Dindar, uzun süredir saat 16.00’ya kadar sınırlı hizmet veren havalimanının tamamen kapatılmasının Van ve çevre illerde yaşayan vatandaşları alternatif havalimanlarına yönelmek zorunda bıraktığını, bunun da ulaşım maliyetleri ile zaman kayıplarını artırdığını belirtti.

Milletvekili Dindar, mevcut terminal ve destek tesislerin yetersizliğine dikkat çekerek, Van’ın “modern olmayan” bir havalimanına sahip olduğu yönündeki eleştirilerin sık sık dile getirildiğini ifade etti. Uzun süren tadilatın ardından halkın, turizmcilerin ve ticaret çevrelerinin beklentisinin, uluslararası uçuşlara da uygun modern bir havalimanı olduğunu vurguladı.

Dindar, önergesinde şu soruları yöneltti:

  • Van Ferit Melen Havalimanı’ndaki tadilat/pist yenileme/bakım-onarım çalışmalarının kapsamı nedir? Alt yapı, üst yapı, pistin uzunluğu/genişliği, taksi yolu, apron, terminal ve diğer destek tesisler açısından hangi çalışmalar yapılmaktadır?

  • Bu çalışmaların başlangıç ve bitiş tarihleri nelerdir? Orijinal planlanan takvim ile gerçekleşen durum arasında hangi sapmalar olmuştur?

  • Havalimanının görev yaptığı bölge (Van ve çevre iller) göz önüne alındığında, üç aylık tam kapanma kararının alınmasına hangi teknik, güvenlik veya operasyonel nedenler yol açmıştır?

  • Van’dan çevre illerdeki havalimanlarına gitmek zorunda kalan yolcular için hangi kolaylıklar sağlanmıştır? 3 aylık kapanma sürecinde bu yolcular için ücretsiz servisler sağlanacak mıdır?

  • Kapanma süresince yolcu, ticari ve kargo taşımacılığı ile bölgesel ve ulusal turizm sektörünün yaşayacağı zararın telafisi için ne gibi önlemler planlanmaktadır? Ulaştırma, konaklama ve transfer altyapısı bakımından alternatifler nelerdir?

  • Havalimanının mevcut pist uzunluğu ve diğer fiziki özellikleri düşünüldüğünde, yenileme sonrasında uluslararası standartlara (örneğin ICAO standartlarına) uygun büyük gövde uçakların iniş-kalkış yapabilmesi için ek iyileştirme ya da pist uzatma gibi projeler var mıdır? Eğer varsa bunların fizibilite raporları hazır mıdır?

  • Terminal binası, yolcu salonları, otopark, gümrük ve pasaport kontrol noktası, kargo kapasitesi gibi unsurlar uluslararası uçuşlara uygunluk açısından yeterli midir? Eksik kalan yönleri nelerdir, giderilmesi için hangi tarih hedeflenmektedir?

  • Yapılan ihalenin süreçleri, maliyeti, firma/firma grubu, kalite güvencesi şartları ve işin takibi bakımından kamu denetimi ve şeffaflık ilkeleri nasıl garanti edilmektedir?

  • Van için uzun vadede, mevcut havalimanının iyileştirilmesi yerine yeni bir havalimanı inşa edilmesi planlanmakta mıdır? Eğer öyleyse, yer, maliyet, zaman çizelgesi gibi detaylar nelerdir?

 Yüksekova Haber
Etiketler : , , , , ,
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.