RTÜK 'dengesizlikle' karşılaştı

RTÜK 'dengesizlikle' karşılaştı

RTÜK tarafından yapılan Türkiye'de Çocukların Medya Kullanma Alışkanlıkları Araştırması'nda öğrencilerin iletişim araçlarına önem verme düzeyleri ile kullanma süreleri arasındaki ters orantı ortaya çıkması dikkat çekti.

Öğrencilerin önem sıralamasında yüzde 45 ile dördüncü sıraya koyduğu cep telefonu, en uzun zaman ayrılan iletişim aracı olarak öne çıkarken, benzer şekilde yine yüzde 40,5 oranı ile beşinci sırada "önemli" bulunan televizyon da en uzun zaman ayrılan iletişim aracı sıralamasında ikinci sırada yer aldı.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) tarafından Çocuk ve Medya Hareketi kapsamında 6 ile 18 yaş çocukların kitle iletişim araçları olan radyo, televizyon, internet, kitap, dergi, gazete, cep telefonu ve bilgisayar gibi kullanma alışkanlıklarını belirlemek amacıyla "Türkiye'de Çocukların Medya Kullanma Alışkanlıkları" araştırması yapıldı. Kitap haline getirilen ve örneklemi Türkiye geneline dağıtılan araştırma, 26 il merkezi, ilçe, kasaba ve köylerinde 6 ile 18 yaş grubunda yer alan ve 1 ve12'inci sınıflarda okuyan 4 bin 306 öğrenciye, yüz yüze görüşme yöntemiyle yapıldığı kaydedildi.

RTÜK'ten yapılan yazılı açıklamaya göre, araştırmada, öğrencilerin yüzde 97,9'unun evinde televizyon, yüzde 73,7'sinde bilgisayar/tablet, yüzde 63'ünde internet erişimi, yüzde 44,6'sında sabit telefon ve yüzde 38,3'ünde radyonun mevcut olduğu kaydedildi. Araştırmada, öğrencilerin en fazla önem verdikleri iletişim araçları ise, kitap, gazete ve dergi olarak öne çıktı. Kitap, gazete ve dergi yüzde 70,7 oranıyla iletişim araçlarının önem sıralamasında birinci sıraya oturulurken, internet yüzde 60,8, bilgisayarın yüzde 48,6, cep telefonu yüzde 45, televizyon ise yüzde 40,5 oranında önem verilen iletişim aracı olduğu kaydedildi. 

Araştırmada öğrencilerin cep telefonuna günde ortalama 2 saat 39 dakika, televizyona 1 saat 55 dakika, internete 1 saat 48 dakika, bilgisayar/tablete 1 saat 34 dakika, kitap, gazete, dergi okumaya 1 saat 32 dakika, radyo dinlemeye 58 dakika zaman ayırdığı yer buldu. 

Öğrencilerin önem sıralamasında yüzde 45 ile dördüncü sıraya koyduğu cep telefonunun en uzun zaman ayrılan iletişim olarak öne çıktığı araştırmada, benzer şekilde yüzde 40,5 oranı ile beşinci sırada "önemli" bulunan televizyon da en uzun zaman ayrılan iletişim aracı sıralamasında ikinci sırada yer aldı. Yine iletişim araçları arasında yüzde 60,8 oranı ile "önemlilik sıralamasında" ikinci durumda olan internet , günlük ortalama kullanım süresi açısından üçüncü sıraya yükseldi. 

Öğrencilerin izlemekten hoşlandığı program türleri tercih sırasına göre incelendiği araştırmada, yüzde 28,7 oran ile çizgi filmler, yüzde 20,5 ile yarışma programları ve yüzde 15,6 ile yerli diziler izlendiği kaydedildi. Müzik programlarını kadın öğrenciler, spor programları ile yabancı filmleri erkek öğrenciler daha çok izlediği kaydedilen araştırmada, Spor programları ile yabancı filmlerin izlenme durumu ilkokul seviyesinden liseye doğru artığı, Türk filmlerini erkek öğrenciler daha fazla izlediği kaydedildi. DİHA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.