Yeniköprü Tüneli'ndeki elektrik kesintisi tartışmaları TBMM’ye taşındı

Yeniköprü Tüneli'ndeki elektrik kesintisi tartışmaları TBMM’ye taşındı

DEM Parti Hakkari Milletvekili Onur Düşünmez, Van‑Hakkari kara yolu üzerindeki Yeni Köprü Tüneli’nde yaşanan elektrik kesintilerinin sürücülerin güvenliğini riske attığını belirterek Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na soru önergesi verdi.

DEM Parti Hakkari Milletvekili Onur Düşünmez, TBMM Genel Kurulu’nda sunduğu yazılı soru önergesinde, Van–Hakkari kara yolunun Yüksekova–Yeni Köprü mevkisindeki çift tüplü tünelde yaşanan aydınlatma sorunlarını gündeme getirdi.

3 965 metre uzunluğundaki tünelin 10–12 Ocak 2025’te hizmete alındığını hatırlatan Düşünmez, özellikle gece elektrik kesintilerinin görüş mesafesini düşürdüğünü ve trafik güvenliği açısından ciddi risk oluşturduğunu söyledi.

Tünel giriş ve çıkışlarında asfaltlama ve aydınlatmanın tamamlandığı açıklansa da, son dönemde yaşanan kesintiler nedeniyle sürücülerin zorluk yaşadığını belirten Düşünmez, modern tünellerde aydınlatmanın güvenliğini sağlamak için kritik önemde olduğunu vurguladı.

Düşünmez’in önerdiği önlemler

Düşünmez, tünelde meydana gelen kesintilere karşı acil çözüm önerilerini şöyle sıraladı:

  • Kalıcı ve güvenilir aydınlatma sistemleri kurulması

  • Elektrik kesildiğinde devreye girecek hız düşürme ve uyarı sistemleri (SET)

  • Fosforlu veya LED tabanlı acil aydınlatma hatları

  • UPS ve jeneratör gibi yedek güç kaynaklarının hazır tutulması

  • Alınacak tüm iyileştirme önlemlerinin ve takviminin kamuoyuyla paylaşılması

Düşünmez’in Bakan Uraloğlu’na yönelttiği sorular

Milletvekili Düşünmez’in önergesinde yer alan sorular şöyle:

  1. Yeni Köprü Tüneli’nde son 6 ayda yaşanan elektrik kesintisi sayısı ve toplam süresi nedir? Bu sayıya ve sürelere ilişkin resmi veriler nelerdir?

  2. Yeni Köprü Tüneli’nde depreme dayanıklılık gereksinimlerini karşılayacak yeterli donanıma sahip aydınlatma malzemeleri ile paslanmaya ve korozyon direncine sahip aydınlatma malzemeleri kullanılmış mıdır?
  3. Kesintilerin başlıca nedenleri nelerdir? (Altyapı arızası, trafolu sistem problemleri, ciddi hava olayları vb.) Bunların her biri için detaylı değerlendirme yapılmış mıdır?
  4. Tünelin aydınlatma sistemine ilişkin bakım-onarım süreci ve sorumluluk paylaşımı nasıl düzenlenmiştir? Ekip, zamanlama ve bütçe açısından bilgi verilebilir mi?
  5. Kesintilerin ardından tünel içerisindeki fosforlu veya reflektif trafik işaretleri, acil güç beslemesi (UPS/JEOP) vb. yedekleme sistemlerinin varlığı ya da planlanması hakkında güncel durumu açıklayabilir misiniz?
  6. Özellikle gece trafiği için “hız limiti düşürülmesi”, “ani uyarı sistemleri” (LED ikazlar, flaşörler) gibi önlemler değerlendiriliyor mu?
  7. Bu tür kesintiler sonucunda oluşabilecek kazalara karşı tazmin yükümlülüğü veya güvenlik cezalarıyla ilgili mevzuat hazırlığı var mıdır?

 Yüksekova Haber
Etiketler : , , , ,
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
2 Yorum