ABD: 136 geminin Hürmüz Boğazı'ndan geçişi engellendi
ABD ordusu, 136 geminin Hürmüz Boğazı'ndan geçişini engellediğini bildirdi.
|
Son Güncelleme: 12.06.2026 16:36
| Kaynak: DHA
ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı’nın (CENTCOM) sanal medya hesabından yapılan açıklamada, ABD güçlerinin, Hürmüz Boğazı ablukası kapsamında 136 gemiyi yönlendirdiği ve 9 gemiyi etkisiz hale getirdiği belirtildi.
Açıklamada, “ABD Donanması savaş gemileri ve hava unsurları, İran'a karşı ablukayı uygulamak için bölgesel sularda devriye gezmeye devam ediyor” ifadeleri kullanıldı.
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.