773 milyon yetişkin ve genç okuryazar değil

773 milyon yetişkin ve genç okuryazar değil

BM, COVID-19 krizinin, okuryazarlık öğrenme fırsatlarına erişimde önceden var olan eşitsizlikleri büyüterek, 773 milyon okuryazar olmayan genç ve yetişkini orantısız bir şekilde etkilediğine dikkat çekti.

Bugün (8 Eylül) Uluslararası Okuryazarlık Günü.

Birleşmiş Milletler, Okuryazarlık Günü'nde "İnsan merkezli bir iyileşme için okuryazarlıkta dijital uçurumu daraltmak" başlıklı bir açıklama yayımladı.

BM, COVID-19 krizinin, çocukların, gençlerin ve yetişkinlerin öğrenimini benzeri görülmemiş bir ölçekte kesintiye uğrattığını ve okuryazarlık öğrenme fırsatlarına erişimde önceden var olan eşitsizlikleri büyüttüğüne dikkat çekti.

Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü'nün (UNESCO) verilerine göre:

  • 773 milyon yetişkin ve genç, temel okuryazarlık becerilerinden yoksun
  • 617 milyon çocuk ve ergen okuma ve matematikte minimum yeterlilik seviyelerine ulaşamıyor
  • Pandeminin ilk aşamasında okullar kapatıldı ve bu dünyadaki 1,09 milyar öğrenci nüfusunun yüzde 62,3'ünün eğitimini aksattı
  • İlk eğitim müdahale planlarında yetişkin okuryazarlığı ve eğitimi yok. Bu nedenle okuryazarlık becerileri hiç olmayan veya düşük olan birçok genç ve yetişkin, hayat kurtaran bilgilere sınırlı erişime sahip.

Pandemi okuryazarlığın kritik önemini hatırlattı

BM, pandeminin okuryazarlığın kritik öneminin bir hatırlatıcısı olduğunu belirtti:

"Okuryazarlık, eğitim hakkının bir parçası olarak içsel öneminin ötesinde, bireyleri güçlendirir ve değer verebilecekleri bir yaşam türünü seçme yeteneklerini genişleterek yaşamlarını iyileştirir. Aynı zamanda sürdürülebilir kalkınma için bir itici güçtür. Bu nedenle okuryazarlık, COVID-19 krizinden insan merkezli bir iyileşmenin merkezinde yer alır."

Uluslararası Okuryazarlık Günü'nün pandemi bağlamında ve ötesinde, geleceğin okuryazarlık öğretimini ve öğrenimini yeniden tasarlamak için bir fırsat olduğunu ifade eden, BM şöyle dedi:

"Uluslararası Okuryazarlık Günü (ILD) 2021, okuryazar olmayan gençlerin ve yetişkinlerin ihtiyaç duyduğu okuryazarlık ve dijital becerilerin etkileşimine özel olarak odaklanarak, okuryazarlığın insan merkezli bir iyileşme için sağlam bir temel oluşturmaya nasıl katkıda bulunabileceğini keşfedecek."

Okuryazarlık konusunun, BM'nin Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin ve BM'nin Sürdürülebilir Kalkınma için 2030 Gündemi'nin önemli bir bileşeni olduğunun altını çizen BM, Eylül 2015'te dünya liderleri tarafından kabul edilen BM Sürdürülebilir Kalkınma Gündemi'nin, insanların yaşamları boyunca kaliteli eğitim ve öğrenim fırsatlarına evrensel erişimini teşvik ettiğini hatırlattı.

UNESCO, okuryazarlığın bireyler, topluluklar ve toplumlar için önemini ve daha okuryazar toplumlara yönelik çabaların yoğunlaştırılması gerektiğini uluslararası topluma hatırlatmak amacıyla 1966 yılında 8 Eylül'ü Uluslararası Okuryazarlık Günü olarak ilan etti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.