Bartın’dan Kuruköy Ortaokulu için internet altyapısı çağrısı

DEM Parti Hakkâri Milletvekili Öznur Bartın, Yüksekova’nın Kuruköy Mahallesi Ortaokulu’nun sekiz yıldır faal olmasına rağmen internet altyapısına erişimi olmadığını belirterek ilgili bakanlıkları göreve çağırdı.

DEM Parti Hakkâri Milletvekili Öznur Bartın, Yüksekova'ya bağlı Kuruköy (Mexsudava) Mahallesi Ortaokulu’nun ve mahallenin internet altyapısının olmamasıyla ilgili Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in yanıtlaması istemiyle Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne (TBMM) yazılı soru önergesi sundu.

"Öğrenciler dijital eğitim platformlarına ulaşamıyor"

Bartın, önergesinde okulun sekiz yıldır eğitim hizmeti vermesine karşın hem okulun hem de yaklaşık 500 hanenin kalıcı ve düzenli internet erişiminden yoksun olduğunu belirtti. Öğrencilerin dijital eğitim platformlarına ulaşamadığını, yerel başvurulara rağmen altyapı çalışmalarının başlatılmadığını vurguladı.

Bartın, “Yerel başvurulara rağmen ‘1 Ekim’de çalışmalar başlayacak’ duyurusu uygulanmamış, gecikme gerekçeleri halka açıklanmamıştır. Eğitim hakkının anayasal boyutu ve kamu hizmetlerinin eşit dağılımı gözetilerek ilgili bakanlıkların derhal ortak hareket etmesi gerekir” ifadelerine yer verdi.

Kamuoyu bilgilendirilmeli

Milletvekili Bartın, Milli Eğitim Bakanlığı ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın koordineli şekilde kısa vadeli erişim çözümlerini hayata geçirmesini ve kalıcı altyapı planını kamuoyuna yazılı olarak taahhüt etmesini istedi. Ayrıca, süreç boyunca ilerleme raporlarıyla kamuoyunun bilgilendirilmesini talep etti.

Bartın’ın önergesinde Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’e yönelttiği sorular arasında şu başlıklar yer aldı:

1. Kuruköy Mahallesi Ortaokulu’na ilişkin resmi altyapı/erişim başvurusu ve takip süreci hangi kayıt numarasıyla hangi birime kaydedilmiştir; başvurunun tam işlem geçmişi nedir (hangi birim hangi işleme/cevabı vermiştir)?

2. Okulun güncel öğrenci, öğretmen ve sınıf sayıları nedir ve bu veriler ışığında okulun EBA ve uzaktan eğitim hizmetlerine erişim kapasitesi nasıl tespit edilmiştir?

3. Kuruköy için MEB tarafından yapılmış yerinde keşif, teknik inceleme veya proje raporu var mıdır; varsa bu raporların özetleri ve tam metinleri nelerdir; yoksa keşif/teknik inceleme yapılması için hangi adımlar planlanmıştır?

4. Altyapı tamamlanana dek eğitimin sürekliliğini sağlamak üzere MEB’in kısa vadeli erişim çözümleri (örn. okul içi VSAT/uydu, mobil erişim noktası, EBA’ya veri desteği, çevrimdışı eğitim paketleri, cihaz ve veri sağlama) nelerdir ve bu çözümler hangi birim/sağlayıcı tarafından hangi aşamalarla uygulanacaktır?

5. Kuruköy özelinde ve Hakkâri genelinde MEB kayıtlarına göre internet altyapısına erişimi olmayan okul sayısı kaçtır; bu okulların isim listesi ve her bir okul için öğrenci sayıları nedir; önceliklendirme kriterleriniz nelerdir?

6. MEB, öğretim süreçlerinde meydana gelen kayıpları telafi etmek üzere ne tür ek eğitim programları ve destek mekanizmaları (destek kursları, ek materyal, öğretmen desteği vb.) planlamıştır ve bunların kapsamı ile finansman kaynakları nedir?

7. Millî Eğitim Bakanlığı’nın Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Kuruköy özelinde koordinasyon mekanizması nasıl işlemektedir; hangi birimler yetkilidir ve bu birimlerin yetki-sorumluluk ve irtibat bilgileri nelerdir?

8. Kalıcı altyapı inşa edilene dek öğretmen ve öğrenciler için sağlanacak teknik destek, eğitim materyali ve erişim alternatiflerinin uygulanmasına ilişkin izleme-değerlendirme mekanizması nasıl kurgulanacaktır?

9. Kuruköy vakasında kamuoyuna verilen taahhütlerin (varsa “başlangıç bildirimi”) metni ve sorumlu MEB birimi hangisidir; söz konusu taahhüdün yerine getirilememesinin gerekçeleri nelerdir?

10. Süreç boyunca şeffaflık ve hesap verebilirliği temin etmek üzere MEB hangi periyodik raporlama mekanizmasını uygulayacaktır ve bu raporların içeriğinde hangi asgari bilgiler yer alacaktır?

11. Kuruköy Mahallesi Ortaokulu ve bağlı hanelerdeki mağduriyetin tam anlamıyla giderileceğini beyan ediyor musunuz; eğer evet ise bu giderme sürecinin tamamlanma tarihini (kısa/orta/uzun vadeli adımlar bazında açık ve yazılı olarak) hangi tarihe kadar sağlayacağınızı belirtir misiniz?

12. Bakanlığınız bu sorunun çözümü için hangi ilk somut idari ve yönetsel adımları atacaktır; bu adımların sorumlusu hangi birim/kişidir ve uygulamanın başlatılacağını yazılı olarak nasıl taahhüt ediyorsunuz?

Bartın, Kuruköy’deki durumun yalnızca bir okulun sorunu olmadığını, Hakkâri genelinde benzer altyapı eksikliklerini ortaya koyan yapısal bir mesele olduğunu belirterek, “Kamu hizmetlerinin eşit dağılımı ve eğitim hakkının korunması için derhal somut adımlar atılmalıdır.” dedi.

Yorum Yap
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar (3)
Yükleniyor ...
Yükleme hatalı.

POLİTİKA Haberleri