Ofiste neden konsantre olamıyorsunuz?

Ofiste neden konsantre olamıyorsunuz?

İşyerinizde konsantre olmakta zorlanıyorsanız, bunun sorumlusu ofisinizin düzeni olabilir. Wall Street Journal, açık ofis düzenini mercek altına aldı...

Ofiste gözünüz sürekli cep telefonunuzda mı? Beş masa ötedeki iş arkadaşlarınızın ne konuştuğunu duymaya mı çalışıyorsunuz? Tam yeni bir işe el atacakken kahve molası mı vermek istiyorsunuz? Wall Street Journal gazetesi konuyu uzmanlarına sorarak suçluları tespit etti: Açık ofis ve ‘görsel ses’!

Buna göre, çalışanların yaratıcılığını artırma amacıyla şirketlerin dünya çapında birer birer geçtiği açık ofis düzeni tam ters etki yaratıyor; iş arkadaşlarınızın her hareketi beyinde ‘görsel ses’ olarak algılanıp konsantrasyonunuzu bozuyor, analitik düşünme becerinizi ve yaratıcılığınızı olumsuz etkiliyor.

BEYNİN ‘KAFASI KARIŞIYOR’

Princeton Üniversitesi’nde nörobilim ve psikoloji profesörü Sabine Kastner, 20 yıldır beynin dikkat gösterme fonksiyonu üzerine yaptığı araştırmalara dayanarak şu bilgiyi verdi: Kişilerin görme alanının kenarlarında kalan hareketler de beyindeki bilişsel kaynakları kullanıyor. Ve görsel etkenleri filtreleme becerisi her insanda farklılık gösterirken, bazı insanların kalabalık veya hareketli bir açık ofiste konsantre olması neredeyse imkânsız hale geliyor.

Psikolog Sally Augustin de bu durumu doğrulayarak, “Bazılarımız, yakın çevresinde bir grup insanı birarada gördüğünde ‘Ne konuşuyorlar?’, ‘Birini işten mi çıkardılar?’, ‘Beni mi işten çıkardılar?’ gibi şeyler düşünmekten kendini alamaz” dedi.

MÜDÜRÜN ÖNÜNDE ÇALIŞMANIN ZORLUĞU

Bir diğer araştırmaya göreyse, açık ofiste patronların, müdürlerin, hatta iş arkadaşlarının gözünün önünde olmak bazı insanlar üzerinde olumsuz etki yaratıyor; sürekli çalışıyormuş gibi görünme baskısı altında yaratıcılık, analitik ve yenilikçi işler çıkarma becerisi azalıyor. Çin’de fabrika işçileri üzerinde 2012’de yapılan bir araştırma, işçilerin bir perdenin arkasında çalıştıklarında yüzde 10-15 oranında daha verimli olduğunu ortaya koydu. Araştırmaya göre, perdenin arkasında çalışan işçiler müdürlerin eleştirel bakışları altında olmadıklarında, sorun çözmek için yeni yöntemler bulmak konusunda daha özgür hissetti.

MAHREMİYET EKSİKLİĞİ

ABD’de 303 ofis binasında 42 bin 764 kişi üzerinde yapılan bir araştırma da, açık ofisin bir diğer sorununa parmak bastı: Açık ofiste çalışanların sesten sonraki en büyük şikâyeti, mahremiyet eksikliği hakkında.

AÇIK OFİS TARİH OLUYOR, YENİ TREND ‘LABİRENT’

Wall Street Journal’ın haberine göre, ABD’de büyük bir furya dahilinde tamamen açık ofis düzenine geçen bir dizi şirket, yeniden dekorasyona başlamış durumda. Şirketler tamamen kapalı ofislere dönmüyor ama ‘labirent’ düzeni kuruyor; çalışanların mahremiyetini korumak için yarı paravanlar ve yüksek bitkilerin yanı sıra kıvrımlı, başkalarının ekrana yaklaşmasının daha zor olduğu geniş masalar kullanılıyor.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.