1. HABERLER

  2. EĞİTİM

  3. Milli Eğitim Bakanı: Milli Eğitim Bakanlığı neden var?
Milli Eğitim Bakanı: Milli Eğitim Bakanlığı neden var?

Milli Eğitim Bakanı: Milli Eğitim Bakanlığı neden var?

Bakan Ziya Selçuk: Yapıyı dönüştürmezsek, süreçleri tasarlayamayız. Bir değişiklik yapacaksak önce bir amaç üzerinde bir değişiklik yapmamız gerekiyor. Milli Eğitim Bakanlığı neden var? Bu makam odaları, koltuklar bütün bu bürokrasi neden var?

A+A-

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, Türkiye’de eğitim altyapısının yapısal olarak dönüşmediğini belirterek, “Eğer biz yapıyı dönüştürmezsek süreçleri tasarlayamayız” dedi.

​Yüksek Öğretim Kurulu’nun (YÖK) ana binasında gerçekleşen Eğitim Fakültesi Dekanları Toplantısı’na Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, YÖK Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç ile çok sayıda üniversitenin eğitim bilimleri dekanları katıldı. Selçuk konuşmasında eğitimin, belirsizliği çok fazla kaldıramayan bir alan olduğunu vurgulayarak şöyle konuştu:

”Biz Milli Eğitim Bakanlığı olarak insan yetiştirme ile ilgileniyoruz. Eğitim fakültelerimiz de insan yetiştiren insanların eğitimi ile ilgileniyor. Doğu felsefinde bir ifade var; ‘ölen her şeyin hareketi yukarıdan aşağıya doğrudur, doğan her şeyin hareketi aşağıdan yukarıdır’ der. Bizim bu hareketi yukarıdan, yani Bakanlık’tan başlayan bir hareket olarak değil de okul temelinden bir hareket olarak yapılandırma arzumuz burada bir farklılık oluşturuyor. Bir toplumun temel biriminin aile olduğunu düşünürken, eğitimin temel biriminin de okul olduğunu ve okul temelli bir gelişim modeline bir ihtiyaç olduğunu düşünüyoruz. Bu sebeple bu dokümanın başka bir boyutu da aşağıdan yukarı doğru bir hareket olması için okulların tümünün profillerinin öne çıkartılması, bütün okulların izlenebilmesi, yarıştırılmadan bütün okulların eksikliklerinin giderilmesi için önlemler alınabilmesi, okullar düzeyinde bir endeks matrisinin oluşturularak okulların hangi konularda ne yaparlarsa mesafe alabilecekleri ve bir okul yöneticinin neleri yaptığında başarılı bir okul yöneticisi olacağına dair nesnel ölçütler konulması da burada önemli bir konu.”

‘BİR FORMA SOKMAK DOĞRU DEĞİLDİR’

Vizyon dokümanının bir başka ayağının ise buradaki çalışmaların eğitim sisteminin alt sistemini ve bileşenlerinin bütünleşik olarak dönüştürülmesi hedefini taşıması olduğunu söyleyen Bakan Selçuk, ”Biz müfredatta bir değişiklik yaptığımızda Türk eğitim tarihi açısından söylüyorum, ‘eğitimde reform’ diye gazeteler başlık atıyorlar veya sınav sistemi üç basamaklı değil de tek basamaklı olduğunda yine ‘eğitim reformu’ diye bir başlık atıyorlar. Aslında reform dediğimiz şey çok doğru bir kelime değil. Çünkü biz bu meselenin aslında bir reform olmadığının farkındayız. Eğitim sistemi canlı bir unsurdur. Dolayısıyla bu sistemi bir forma sokmak doğru değildir dolayısıyla reformda doğru değildir. Bir inşa ve ıslah sürecinden söz etmek mümkün olabilir” dedi.

Bu dokümanın hedeflerinden bir tanesinin de yapısal bir dönüşümü vurgulaması olduğunu kaydeden Bakan Selçuk, şöyle devam etti, ”Yapısal dönüşümden ise kastım şu; bizim ulaşım altyapımız, bankacılık altyapımız, iletişim altyapımız, sağlık altyapımız tümüyle yapısal olarak dönüştü. Fakat eğitim altyapımız yapısal olarak dönüşmedi. Eğer biz yapıyı dönüştürmezsek süreçleri tasarlayamayız. Süreçleri tasarlamazsak, fonksiyonlar üzerinde bir icraatınız olamaz. Bizim fonksiyonlar üzerinde yaptığımız her değişiklik yapı değişmedikçe sürece sirayet etmez. Biz bir değişiklik yapacaksak önce bir amaç üzerinde bir değişiklik yapmamız gerekiyor. Milli Eğitim Bakanlığı neden var? Bu makam odaları, koltuklar bütün bu bürokrasi neden var? Sadece bu ülkenin geleceği çocuklar için var.” (DHA)

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.