Gezici'nin son seçim anketinden kriz çıktı!

Gezici'nin son seçim anketinden kriz çıktı!

Gezici Araştırma Genel Müdürü Murat Gezici 16-17 Mart arasında yapılan son seçim anketi ile ilgili yaptığı değerlendirmede, “ekonomik kriz tanzim satışlarla halkın görsel hafızasına yerleşti” değerlendirmesini yaptı.

Seçim yasakları nedeniyle sayısal sonuçlarını yayınlayamadığımız ankete ilişkin değerlendirmeler yapan Gezici, "Türkiye’de şehir efsanesi olarak görülen ekonomik kriz, tanzim mağazaları kuyrukları ile halkın görsel hafızasına yerleşmiş oldu. Halkın 2019 Ocak ve Şubat aylarında kuru erzak stoklarını önceki yıllara göre fazla yaptığı görülüyor. Tanzim olayları seçmeni ürküttü ve korkuttu" dedi.

Türkiye'de son 5 yılda yedinci seçimin yaşanmasının seçmeni sandığa mesafeli hale getirdiğini belirten Gezici sandığa gitmeme oranının yüzde 15’i civarında olacağını ifade etti. 24 Haziran 2018 seçimlerinde de bu oran aynı seviyede olmuştu.

“Yerel seçimlerde seçmen iktidarın geçmişte neyi nasıl yaptığına değil, gelecekte neyi nasıl daha iyi yapacağına dair umudu görmek istiyor” diyen Gezici, “3 bin km. yol, 200 kavşak ve ya da 1000 km kanalizasyonu yapılmasının seçmeni çok etkilemediği görüldü. Seçmen kendisine umudu örgütleyenin yanında yer alıyor” dedi.

Murat Gezici'nin açıklamalarından başlıklar şöyle:

Türkiye’de şehir efsanesi olarak görülen ekonomik kriz, tanzim mağazaları kuyrukları ile halkın görsel hafızasına yerleşmiş oldu. Halkın ocak şubat aylarında stok yaptığı görülüyor. Tanzim olayları seçmeni ürküttü ve korkuttu. Ekonomik krizin derinliği görüldü. AK Parti'nin en büyük seçim hatası; seçmenin temel besinleri olan soğan, patlıcan ve diğerlerinin fiyatını düşürmeye çalışmak oldu.

Kararsız seçmenlerin yüzde 75,6’sı yani her 4 kişiden üçü geçmişte gerek genel seçimlerde gerekse yerel seçimlerde MHP ve AK Parti’ye oy vermiş seçmen. Sandığa giden muhalif seçmen daha kararlılık gösterirken iktidara oy vermiş seçmende ise bir arayış vardır. Kararsız seçmenlerin yüzde 35’inin AK Parti dışında hiçbir siyasi partiye 17 yıl içinde oy vermemiş seçmen olduğu görülüyor.

18-27 yaş arasındaki gençlerin yüzde 72’si muhalefete oy veriyor. Türkiye’nin ekonomisinin yüzde 70’inin temsil edildiği bölgelerde AK Parti oylarının ortalamasının yüzde 32,7 olduğu görülüyor. AK Parti’nin seçmeninin yaklaşık yüzde 32’sinin ideolojisi yok, bu seçmenin AK Parti’nin sadık seçmeni olmadığı görülüyor.

Gezici anketi, Ankara, İstanbul, Bursa, Adana, Manisa, Hatay ve Balıkesir  genelinde yerel ve politik konuları belirlemek üzere 16- 17 Mart 2019 tarihlerinde yapıldı ve 1800-3400 kişi ile yürütüldü.

Etiketler : , , , , , ,
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.