Necip Çapraz

Halkla ilişkiler de ne?

2000-10-21 22:54:25

“Elde etmeyi düşündüklerimizin içinde hiçbir şey, bize halkın sevgisi ve beğenisi kadar yararlı ve şeref verici olamaz”

                                                                                              Gabriel BOİSSY

Gabriel BOİSSY’in halkla ilişkiler konusunu ortaya koyan anlamlı ve geniş kapsamlı bir sözü ile merhaba diyorum. Gerçekten kamu hizmetlerin yürütülmesinde, halkın değer yargıları önemli sayıldığı sürece, bu hizmetlerin kesintisiz, aksamadan sürdürülmesi ve hizmetlerin sayı ve nitelik yönünden geliştirilmesi bir zorunluluk haline gelecektir. Halkla ilişkiler konu demokratik ve çağdaş toplumlarda çok önemli bir olgudur. Özellikle ülkemizin Avrupa Birliğine girme süreci yaşadığı bu dönemde tüm kamu kurum ve kuruluşlarının kendi halkla ilişkiler birimlerini kurması gerekir.

Tüm kamu kuruluşları halk için çalışmak, halka hizmet amacıyla kurulmuştur. Kamu kuruluşları, halkın desteğinden yoksun hizmet üretemezler. Her yönetimin başarısı halkın desteğiyle eş orantılıdır. Kurumların başından memuruna kadar aynı ilkelerle çalışması gerekir.Bir kurumun başarılı olması, iyi hizmet üretmesi en azından üstüne düşen sorumluluğu layıkıyla yerine getirmesi ancak ilişkide bulundukları veya görevi boyunca yüz yüze kaldıkları insanların anlayış, sempati ve desteğini almakla  olur.

Bir insana üç değişik şekilde iş yaptırılabilir. Veya bazı şeyler benimsetile bilinir. 1- Zor kullanmak. 2- Para karşılığı. 3- İnandırmaktır. Tabii ki bizce de uygun olan inandırmak olmalıdır. Halkla ilişkilerde  halkın inanmadığı ve benimsemediği şeyleri yaptırmak, gerçekleştirmek zordur.

Bu nedenlerle hizmet üretmek bir kurumun görevi ise eğer; halkla ilişkilerde, diyalogu iyi olan görevlilerle başarılı olunur. Halkla yüz yüze olan personellerin takip edilmesi ve halkın şikayetlerinin dikkate alınması önemlidir. Dahası; kurumlara işi düşen herhangi bir insanın müracaatında (sözlü veya yazılı) işlerini kolaylaştırmalı veya sağlıklı bilgi vermeli. Kanun ve nizamların getirdiği yasaklara uyumu sağlamak amacıyla, bunlar hakkında halka aydınlatıcı bilgi vermelidir. Bunlar yapılırken insanların kendi işlerini kendilerinin takip etmesi ve araya kesinlikle aracı konulmamalıdır. Geçmişte insanların işlerini genelde birileri takip ediyordu. Hal böyle iken yine birileri siyasi veya maddi çıkar sağlıyordu. Ama içinde bulunduğumuz 2000 yılında bunları aşmak ve insanlarımızın her konuda bilinçlenmesi ve bu gibi durumlarda kendi işlerini takip etmeleri gerekiyor. Yasalar çerçevesinde “ yasak” lar insanlara uygun dille anlatılmalı ve kurumlarla halk barışık yaşamalıdır

Halkla ilişkilerde yazılı ve görsel basının da bir çok görevi vardır. Tüm kamu kurum ve kuruluşlara halkla ilişkileri konusunda yardımcı olmaya hazırız.

Gerçektende İlimizde bir çok kamu kuruluşlarında halkla ilişkiler konusunun eksikliği görülüyor.

İnsanlarımızın bir çoğu okuma yazmasız ve bölgemizin de mahrumiyet bölgesi olduğunu unutmayalım.

“Elde etmeyi düşündüklerimizin içinde hiçbir şey, bize halkın sevgisi ve beğenisi kadar yararlı ve şeref verici olamaz”

                                                                 Gabriel BOİSSY

 

Gabriel BOİSSY’in halkla ilişkiler konusunu ortaya koyan anlamlı ve geniş kapsamlı bir sözü ile merhaba diyorum. Gerçekten kamu hizmetlerin yürütülmesinde, halkın değer yargıları önemli sayıldığı sürece, bu hizmetlerin kesintisiz, aksamadan sürdürülmesi ve hizmetlerin sayı ve nitelik yönünden geliştirilmesi bir zorunluluk haline gelecektir. Halkla ilişkiler konu demokratik ve çağdaş toplumlarda çok önemli bir olgudur. Özellikle ülkemizin Avrupa Birliğine girme süreci yaşadığı bu dönemde tüm kamu kurum ve kuruluşlarının kendi halkla ilişkiler birimlerini kurması gerekir.

 

Tüm kamu kuruluşları halk için çalışmak, halka hizmet amacıyla kurulmuştur. Kamu kuruluşları, halkın desteğinden yoksun hizmet üretemezler. Her yönetimin başarısı halkın desteğiyle eş orantılıdır. Kurumların başından memuruna kadar aynı ilkelerle çalışması gerekir.Bir kurumun başarılı olması, iyi hizmet üretmesi en azından üstüne düşen sorumluluğu layıkıyla yerine getirmesi ancak ilişkide bulundukları veya görevi boyunca yüz yüze kaldıkları insanların anlayış, sempati ve desteğini almakla  olur.

 

Bir insana üç değişik şekilde iş yaptırılabilir. Veya bazı şeyler benimsetile bilinir. 1- Zor kullanmak. 2- Para karşılığı. 3- İnandırmaktır. Tabii ki bizce de uygun olan inandırmak olmalıdır. Halkla ilişkilerde  halkın inanmadığı ve benimsemediği şeyleri yaptırmak, gerçekleştirmek zordur.

 

Bu nedenlerle hizmet üretmek bir kurumun görevi ise eğer; halkla ilişkilerde, diyalogu iyi olan görevlilerle başarılı olunur. Halkla yüz yüze olan personellerin takip edilmesi ve halkın şikayetlerinin dikkate alınması önemlidir. Dahası; kurumlara işi düşen herhangi bir insanın müracaatında (sözlü veya yazılı) işlerini kolaylaştırmalı veya sağlıklı bilgi vermeli. Kanun ve nizamların getirdiği yasaklara uyumu sağlamak amacıyla, bunlar hakkında halka aydınlatıcı bilgi vermelidir. Bunlar yapılırken insanların kendi işlerini kendilerinin takip etmesi ve araya kesinlikle aracı konulmamalıdır. Geçmişte insanların işlerini genelde birileri takip ediyordu. Hal böyle iken yine birileri siyasi veya maddi çıkar sağlıyordu. Ama içinde bulunduğumuz 2000 yılında bunları aşmak ve insanlarımızın her konuda bilinçlenmesi ve bu gibi durumlarda kendi işlerini takip etmeleri gerekiyor. Yasalar çerçevesinde “ yasak” lar insanlara uygun dille anlatılmalı ve kurumlarla halk barışık yaşamalıdır

 

Halkla ilişkilerde yazılı ve görsel basının da bir çok görevi vardır. Tüm kamu kurum ve kuruluşlara halkla ilişkileri konusunda yardımcı olmaya hazırız.

Gerçektende İlimizde bir çok kamu kuruluşlarında halkla ilişkiler konusunun eksikliği görülüyor.

 

İnsanlarımızın bir çoğu okuma yazmasız ve bölgemizin de mahrumiyet bölgesi olduğunu unutmayalım.

Bu yazı toplam 3883 defa okunmuştur