RTÜK’ten Gün TV’ye karartma, imc tv’ye para cezası

RTÜK, Özgür Gün TV’nin yayınını 10 gün süreyle durdurma kararı aldı. RTÜK, Türksat’tan çıkarılan imc tv’ye de para cezası verdi.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Silopi’de üç Kürt kadın siyasetçinin öldürülmesini konu alan programı ve canlı telefon bağlantısı nedeniyle Özgür Gün TV’nin yayınını 10 güne kadar durdurma aldı.

Ekran karatmaya gerekçe olarak ise HDP Şırnak Milletvekili Ferhat Encü’nün canlı telefon bağlantısındaki sözleri gösterildi.

RTÜK, Gün TV’nin yayınını durdurma kararı aldı. RTÜK’ün dünkü toplantısında, Gün TV’nin 5 Ocak’ta yayınladığı ana haber bültenine canlı telefon bağlantısıyla katılan HDP Şırnak Milletvekili Ferhat Encü, Silopi’de üç Kürt kadın siyasetçinin öldürülmesiyle ilgili değerlendirmelerde bulunmuştu.

İkinci bir karar ile kanalın lisansı tümüyle iptal ediliyor 

RTÜK, Encü’nün sözlerini “devletin bölünmez bütünlüğüne aykırı” ve “halkı kin ve düşmanlığa sevk edici” yayın olarak nitelendirerek, 6112 sayılı yasanın 8’inci maddesinin 1’inci fıkrasında yer alan a ve b maddeleri uyarınca iki ayrı ceza kararı aldı.

Özgür Gün TV’ye, 21 Ekim 2015 tarihindeki Cizre haberi nedeniyle b maddesi kapsamında ilk ceza verilmişti.

RTÜK yasasına göre 1 yıl içerisinde a ve b maddelerinden herhangi birinden ikinci kez ceza alan televizyonların 10 güne kadar yayını durduruluyor.

Özgür Gün TV’ye ikinci kez b maddesinden ceza veren RTÜK, şimdi 10 güne kadar belirleyeceği bir sürede yayın durduracak. RTÜK ilk kez bir yayıncı kuruluşa a ve b maddelerinden dolayı peş peşe en ağır cezaları verdi.

RTÜK, Özgür Gün TV’ye yayın durdurma sonrası aynı maddeden yine ceza verirse bu kez lisansını iptal ederek, kapatacak.

Türksat’tan çıkartılan imc tv’ye de ceza

RTÜK, 26 Şubat’ta savcılık yazısıyla TÜRKSAT’tan çıkartılan imc tv’ye de ceza verdi. Kurul, imc tv’de 15 Aralık 2015 tarihinde yayınlanan yorum programına katılan gazeteci Veysi Sarısözen’in “PKK özgürlük hareketi pek çok çağrı yapıyor, fakat şimdiye kadar elindeki tehdit edici silahları şükür ki metropolde kullanmıyor” şeklindeki yorumu nedeniyle televizyona iki ayrı maddeden ağır para cezası verdi.