1. HABERLER

  2. İNTERNET DÜNYASI

  3. Oyunlaştırma Nedir?
Oyunlaştırma Nedir?

Oyunlaştırma Nedir?

Gerek iş dünyasında gerekse normal hayatta adını sıkça duyduğumuz kavramlardan bir diğeri ise oyunlaştırmadır.

A+A-

Oyunlaştırma için aslında yanlış bilinen ya da yanlış tanımlanan bir kavram denilebilir. Genel anlamı ile oyunlaştırma nedir sorusuna cevap verecek olursak; oyunlaştırma çalışanların motivasyon ve verimliliklerini arttırmak amaçlanarak oyunlar baz alınarak gerçekleştirilen bir motivasyon çalışmasıdır.

Oyunlaştırma ülkemizde de şirketler ve kurumlar tarafından sıkça kullanılan yöntemler arasında yer almaktadır. Oyunlaştırma kavramına örnek verecek olursak, bir fast food firmasının her ay, ayın elemanı seçimi yapması ve bu çalışanları ödüllendirmesi oyunlaştırma çalışması için bir örnektir. Bunun yanı sıra sosyal medya uygulamaları ve aplikasyonlarında da oyunlaştırma çalışmaları gerçekleştirilmektedir.

Örneğin sosyal medya üzerinden yayın yapan check in uygulamalarında her yapılan yer bildirimi sonrasında kazanılan puanlar ile belirli bir sıralama listelenmektedir. Kullanıcıların bu sıralamalarda üstlere tırmanmak için aplikasyonu daha fazla kullanması oyunlaştırmanın bir sonucudur. İş sektörünün bile oyunlardan bu kadar etkilenmesi oldukça önemli bir nokta. Oyun sektörünün birçok kült olmuş sektörü geride bırakması ve yükselişini emin adımlar ile sürdürmesi oldukça dikkat çeken konular arasında yer alıyor.

Oyun dünyasının gelişiminde oyun fuarları ve e spor’un büyük katkısı bulunmaktadır. Oyun turnuvalarıya da diğer bir deyiş ile e spor turnuvaları ile oyun sektörü büyük bir sıçrama yaparak birçok sektörü geride bıraktı. Bu yükseliş sonrasında gerek e sporcu kavramı gerekse sosyal medya üzerinden yayın yapan video yayıncılara e spor’un büyük katkısı oldu.

Yayıncılık dünyasında da bir yer edinen video oyunlar Twitch, Youtube gibi platformlarda oyun oynanışı eşliğinde programlar gerçekleştirerek yayınlar yapan oyuncu ve fenomen isimler ile yayıncılık sektöründe yeni bir kavram ortaya çıktı. Ayrıca video pazarlama ajansıgibi kuruluşlar ile gerek influencer marketing çalışmaları gerekse yayıncıların içerikleri hakkında hizmet sunun şirketler ortaya çıktı. Video pazarlama ajansı geleneksel medya ile djital medyanın ortasında yer alan ve bu iki kulvarda da hizmetlerini sürdüren şirketlerdir.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.