Fındık tüket kalbini koru

Doç. Dr. Cesarettin Alaşalvar, yüzde 60’ı yağ olan fındığın bünyesinde birçok faydalı biyoaktif bileşik barındırdığını belirtti.

Doç. Dr. Cesarettin Alaşalvar, "Fındık diğer sert kabuklu kuru yemişlerle kıyaslandığında, fındık, alfa-tokoferol ve oleik asit açısından en sert kuruyemiştir. Bu nedenle düzenli olarak günde 30-40 gram natürel fındık tüketimi ile hem yağda hem de fındığın diğer kısımlarında bulunan biyoaktif bileşikler ve polifenoller, kalp - damar hastalığına yakalanma riskini yüzde 25-30 düzeyinde azaltabilir" dedi.

Biyoaktif bileşikleri, sağlık için önemli faydalı maddeler olarak da tanımlayan Doç. Dr. Cesarettin Alaşalvar şunları söyledi:

"İçerik olarak bakıldığında 100 gram naturel fındık, yaklaşık \%60 civarında yağ içermektedir. Fındık yağı nötral ve polar yağlar olmak üzere iki sınıfa ayrılmaktadır. Toplam yağın yüzde 98,8’ini nötral ve yüzde 1,2’sini polar yağlardan oluşmaktadır. Nötral yağların tamamını ise triaçilgliseroller oluşturur. Fındık yağında 12 çeşit TAG bileşeni bulunmakta olup, en fazla olanı yüzde 70-75 oranında bulunan ‘oleoyl-oleoyl-oleoyl’ olarak adlandırılan bileşiktir. 16 çeşit yağ asidini bünyesinde barındıran fındık yağında, en önemli yağ asidi ise toplam yağ asitlerinin yüzde 80-85’ini oluşturan oleik asittir. Tokollerin farklı bileşikleri E vitamini aktivitesi gösterir. En aktif olanı ise alpha-tokoferoldür. Fındık yağı bünyesinde 4 çeşit tokoferol ve 3 çeşit tokotrienol içerir. Bunlar içerisinde, fındık yağında en yüksek düzeyde olan ise alpha-tokoferoldür. E vitamini vücudumuz için elzem bir vitamin olup, günlük ihtiyacımız ise 15 mg düzeyindedir."